Dieta przy artretyzmie

5Bs584AZY9AtJS8Dv946LFu54ku3ap.jpg


Administrator

Dodano: 22:32 9 grudnia 2009
Aktualizowano: 14:31 17 sierpnia 2011
Źródło: www.arthritis.com

Przygotowywanie zdrowego, bogatego w substancje odżywcze dania jest ważne dla twego zdrowia, tymczasem kiedy bolą kolana a ręce sztywnieją gotowanie może być nużące. Nikt nie będzie miał za złe jeśli skusisz się na danie na wynos jednak jeśli ulegasz tej pokusie zbyt często zaczynasz tyć i pogarszasz swoje zdrowie. Wypróbuj kilka sposobów na łatwiejsze gotowanie.

Gotowanie w większych ilościach
Przygotuj dwie piersi kurczaka jednego dnia i zachowaj resztki – użyjesz ich do sałatek czy kanapek dnia następnego.

Wygoda
Kupuj zamrożone, pokrojone warzywa i owoce.

Im mniej zmywania tym lepiej
Wstaw do naczynia żaroodpornego czerwone mięso lub drób, dodaj pokrojone warzywa, włóż do piekarnika a godzinę później możesz cieszyć się gorącym domowym posiłkiem – i tylko jednym garnkiem do zmywania.

Używaj mikrofali
Gotowanie w mikrofali podgrzewa zamrożone warzywa i resztki z poprzedniego dnia bardzo szybko, bez dodatku tłuszczu i utraty substancji odżywczych. Dodatkowo, nie musisz stać długo przy kuchence.

Siedź pracując
Zamiast stać przy blacie kuchni czy kuchence, ustaw sobie krzesło i siedź podczas krojenia, mieszania i gotowania.