Zdrowe drugie śniadanie

b8SyEk1QDDO0L4a0z5Q5L2zz8JZfj4.jpg


Administrator

Dodano: 13:35 14 stycznia 2010
Aktualizowano: 14:12 11 lipca 2011
Źródło: news.bbc.co.uk

Zastanawiasz się nad tym codzienne – co spakować swemu dziecku jako drugie śniadanie? A może dajesz kilka złotych i liczysz, że dziecko odżywi się dobrze w sklepiku szkolnym? Nic bardziej mylnego. Najnowsze raporty pokazują, że dzieci źle się odżywiają co prowadzi do otyłości i wielu chorób. Co więc spakować dziecku na drugie śniadanie?

Według standardów Food Standards Agency zajmującej się bezpieczeństwem żywności, odżywianiem i wpływem żywności na nasze zdrowie zdrowe drugie śniadanie powinno zawierać:
- mięso, rybę lub proteiny pochodzące z nabiału
- węglowodany bogate w skrobię np. pieczywo pełnoziarniste
- co najmniej jedną porcję warzyw i owoców lub sałatkę
- wodę lub inny napój do picia
Czego należy unikać? Oto lista:
- słodycze i czekolada
- przekąski np. chipsy z dodatkiem soli lub cukru
- produkty smażone na głębokim tłuszczu i produkty wysoko przetworzone
- białe pieczywo