Kolejne zalety picia herbaty. Trzy filiżanki herbaty dziennie obniżą ryzyko zawału serca o 70%. To, że napój ten ma działanie przeciwrakowe udowodniło wcześniejsze badanie. Od dłuższego czasu starano się sprawdzić wpływ herbaty na choroby serca.

Doktor Carrie Ruxton, członek Tea Advisory Panel, przeanalizowała wpływ naturalnych składników herbaty nazywanych flawonoidami na zawał. Okazało się, że mężczyźni, którzy pili więcej niż trzy filiżanki herbaty dziennie byli o 21 procent mniej narażeni na udar mózgu. Z kolei jedno z badań przeprowadzonych na kobietach wykazało, że ta sama ilość herbaty zmniejsza ryzyko powstawania zatorów tętnic o 32 procent. Jeśli chodzi o zawały, trzy filiżanki herbaty dziennie zmniejszają ryzyko ich powstawania aż o 70%. Herbata jest dobrym dodatkiem do diety antynowotworowej. Badanie przeprowadzono jednak w centrum doradztwa herbaty, więc należy traktować je z pewną rezerwą.
Tagi: