Piwo i wino wypijane w odpowiedniej ilości może wzmocnić kości starszych osób. Jednak więcej niż lampka wina i dwa piwa dziennie może zaszkodzić.

To wyniki najnowszego badania przeprowadzonego przez Human Nutrition Research Center on Aging w Tufts University w Bostonie na kobietach i mężczyznach powyżej 60 roku życia. Okazało się, że umiarkowane spożycie alkoholu zwiększa gęstość kości. Badacze zwracali uwagę na działanie trzech rodzajów alkoholu: piwo, wino i napoje alkoholowe. Najwięcej mężczyzn pijało piwo, z kolei kobiety wybierają wino. Według badaczy silikon znajdujący się w piwie miał wpływ na gęstość kości. Według naukowców nie należy polegać na alkoholu dbając o swe kości, za duża jego ilość przyniesie więcej szkody niż pożytku.