Dieta przy reumatoidalnym zapaleniu stawów

3U802U4Oy00QJu0GT8FO12hBw42sv8.jpg


Administrator

Dodano: 13:05 20 grudnia 2010
Aktualizowano: 14:03 31 maja 2011
Źródło: www.webmd.com

Dieta odpowiednia przy reumatoidalnym zapaleniu stawów, która pozwala zwiększyć siłę kości i serca. Jaka dieta generalnie poprawi nasze samopoczucie i zdrowie?

Co należy jeść by odczuć ulgę w przypadku reumatoidalnym zapaleniu stawów? Od dawna naukowcy poszukują powiązania pomiędzy zapaleniem stawów a jedzeniem, istnieje lista produktów, diet które mają pomóc w przezwyciężaniu porannej sztywności i opuchnięciu stawów.

W przypadku reumatoidalnego zapalenia stawów odpowiednia dieta jest kluczowa. Pomimo tego, że chcesz gotować zdrowe posiłki bolą cię ręce i nie możesz pokroić warzyw, być może nie masz apetytu i omijasz posiłki a tym samym nie dostarczasz odpowiedniej ilości składników odżywczych. Tabletki na RZS mogą powodować wypłukiwanie potasu z organizmu lub zmniejszać poziom kwasu foliowego. Kobiety chorujące na tę chorobę często mają niski poziom witaminy D i wapnia. Tymczasem utrzymywanie tych substancji na odpowiednio wysokim poziomie jest bardzo ważne by uniknąć osteoporozy.

Czy powinniśmy wykreślić pewne produkty z listy? Na pewno warto rozważyć zrezygnowanie z cukru i żółtego sera gdyż zawierają sporo sztucznych substancji. W zamian za to warto zjadać jak najwięcej bakłażanów i pomidorów. Warto unikać wysoko przetworzonych produktów np. produktów tłustych, czerwonego mięsa, produktów mlecznych.

Puchnięcie stawów może też być powodowane przez zjadanie produktów wysoko tłuszczowych takich jak boczek, stek czy masło. Jeżeli czujesz, że pewne produkty źle wpływają na twoje samopoczucie powinieneś przestać je spożywać. Warto jednak pilnować tego by nie wyeliminować z menu całej grupy danych produktów.

Dieta śródziemnomorska jest najlepszym wyborem dla każdego z nas. Takie produkty jak warzywa, owoce, zdrowe tłuszcze (oliwa z oliwek), orzechy, pełne ziarna, zioła i przyprawy oraz zdrowe ryby (zamiast czerwonego mięsa) są wręcz doskonałe.

Łosoś, sardynki, tuńczyk pozwalają zapobiegać chorobom serca, tłuszcze Omega-3 które zawierają pozwalają zwalczać zapalenia. Zdrowa dieta śródziemnomorska pozwala również zachować odpowiednią wagę czyli zmniejszyć obciążenie stawów.

Podziel się ze znajomymi

Loading