Ćwiczenia w starszym wieku


Administrator

Dodano: 10:35 27 maja 2009
Aktualizowano: 14:19 5 września 2011
Źródło: www.livescience.com

Czy można ćwiczyć po 70? Czy może lepiej prowadzić siedzący tryb życia w obawie, by nie zrobić sobie więcej szkody niż pożytku? Okazuje się, że ćwiczenia w starszym wieku są jak najbardziej wskazane.

Według najnowszych badań starsze osoby też powinny ćwiczyć, jednak wielu z nich boi się by się nie skrzywdzić. A tym samym wyrządzają sobie jeszcze większą krzywdę. Jeżeli nie jesteś aktywny, stajesz się coraz bardziej niesprawny, tylko ćwiczenia fizyczne pozwalają odzyskać sprawność w starszym wieku. Umiarkowana porcja ćwiczeń poprawi kondycję niejednego z was. By zachować zdrowie i sprawność fizyczną potrzeba czterech rodzajów ćwiczeń: wzmacniających, poprawiających równowagę, rozciągających i wysiłkowych. Ćwiczenia siłowe wzmocnią mięśnie i poprawią metabolizm, pozwolą też zrzucić zbędne kilogramy. Ćwiczenia na równowagę zapobiegną przewracaniu się, a co za tym idzie, złamaniom. Rozciąganie pozwoli na swobodę poruszania się a ćwiczenia wysiłkowe podniosą puls. Jednak warto pamiętać o jednym – ćwiczenia mają sprawić, że poczujesz się lepiej.

Podziel się ze znajomymi