Ćwiczenia dla mózgu

S8T5f50X7ld29T1U7k1Cn61CsA4I0U.jpg


Administrator

Dodano: 11:41 13 maja 2009
Aktualizowano: 13:00 7 września 2011
Źródło: www.livescience.com

Co zrobić by twój umysł pracował sprawnie i szybko w każdym wieku? Jest kilka metod na to by umysł pozostał sprawny i gotowy do wysiłku. Oto ćwiczenia dla mózgu, które warto wykonywać i o nich pamiętać.

1. Ruszaj się
Regularne ćwiczenia aerobowe pozwalają zachować zdrowie mózgu na długo. 30 minut dziennie to sugerowana przez naukowców dawka ruchu.

2. Jedz
Za dużo luz za mało energii odbija się na mózgu. Dieta oparta na produktach o niskim indeksie glikemicznym, bogata w błonnik z umiarkowaną ilością tłuszczu i białek pozwala na powolne uwalnianie energii, która dociera też i do mózgu. To optymalizuje jego pracę.

3. Uważaj co jesz
Chociaż przejadanie się spowalnia pracę mózgu to jednak za mała ilość kalorii ma niego negatywny wpływ. Katorżnicze diety sprawiają uczucie spokoju, jednak sprawiają, że nasz umysł szybciej się rozprasza, myli się i gorzej zapamiętuje.

4. Opiekuj się swym ciałem
Choroby jak cukrzyca, otyłość czy nadciśnienie wpływają na pracę mózgu, wiążą się z podwyższonym ryzykiem upośledzenia zapamiętywania oraz problemami z rozumowaniem. Dlatego unikaj palenia papierosów i tłuszczy nasyconych.

5. Odpoczywaj
Podczas snu nasze wspomnienia są segregowane i analizowane. Kiedy snu brak proteiny zbierają się w synapsach i sprawiają, że trudniej się uczyć i myśleć.

6. Pij kawę
Istnieje coraz więcej dowodów na to, że kofeina chroni mózg. Od dwóch do czterech filiżanek kawy dziennie obniża ryzyko zachorowania na chorobę Alzheimera o 30-60% i opóźnia demencję starczą.

7. Jedz ryby
Kwasy tłuszczowe takie jak Omega 3 sa niezbędne do funkcjonowania mózgu i leczenia takich dolegliwości jak depresja. Jednak kwasy te działają lepiej w naturalnej postaci czyli pochodzące od tłustych ryb i orzechów.

8. Wycisz się
Stres odciska piętno na naszym mózgu, naukowcy twierdzą, że prowadzenie spokojnego trybu życia oraz relaksowanie się za pomocą jogi, spotkań towarzyskich czy rękodzielnictwa opóźnia starzenie się mózgu.

9. Nie bierz suplementów
Suplementy diety mają ostatnio coraz gorszą renomę, nawet zwykła multiwitamina jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto. Suplementy mają sporo skutków ubocznych, tak więc lepiej zdrowo się odżywiać a niczego w organizmie nie zabraknie.

10. Ćwicz mózg
Rozwiązuj krzyżówki, sudoku by utrzymać umysł w formie. Im więcej będziesz go używał tym lepiej poradzisz sobie zadaniami. Pilnuj jednak by zmuszać umysł ciągle do nowych zadań.

Podziel się ze znajomymi